Een initiatief gebruik je om samen te werken aan een (verbeter)project, event of campagne. Wat dat inhoud laten we hieronder in drie voorbeelden zien:
Ledenwerfcampagne bij een sportclub
Je zit in het bestuur van een sportclub en je wilt een campagne starten om nieuwe jeugdleden te werven. Zo'n campagne zet je dan in Share-board als initiatief. De andere teamleden (bestuursleden) zien meteen dat je een initiatief bent gestart en kunnen hier gemakkelijk op inhaken. Ze kunnen ideeën aandragen, bepaalde acties naar zich toe trekken en ze kunnen precies volgen hoe de campagne verloopt.
Organisatie van een netwerkevent door een businessclub
Als bestuur van een businessclub besluit je tijdens een vergadering dat je voor het vierde jaar op rij een netwerkevent gaat organiseren. De coördinator maakt hiervoor ter plekke meteen een initiatief aan. Voor het evenement plan je ook meteen een nieuw overleg en dat koppel je in Share-board aan het initiatief. De secretaris blijkt nog een draaiboek te hebben en koppelt dit bestand ook aan het initiatief. Alle informatie die je nodig hebt voor de organisatie staat nu in Share-board handig bij elkaar. Alle teamleden kunnen nu gemakkelijk gaan volgen hoe het met de organisatie staat en welke bijdrage ze kunnen leveren.
Aanpakken van groot onderhoud door een VvE
Als Vereniging van Eigenaren ben je tot de conclusie gekomen dat er groot onderhoud moet plaatsvinden aan de dakbedekking. In Share-board maak je hiervoor een initiatief aan. In het initiatief kun je onder andere een omschrijving van het benodigde onderhoud meegeven en een begroting (kosten-baten). Je kunt afspraken met dienstverleners en offertes koppelen, maar ook ideeën over een alternatieve oplossing plaatsen. In Share-board kun je zelfs VvE dienstverleners als (gast)lid uitnodigen om zich te presenteren.
Onder het menu-item 'Initiatief' vind je een lijst met alle initiatieven van jouw team. Je kunt hier zelf ook nieuwe initiatieven aan toevoegen. Lees hier hoe je een nieuw initiatief opzet.